Thursday, October 24, 2013

Bilbelte og mer ærlighet og oppriktighet

Seriøst. En ting er at folk ikke blinker når de skal, en helt annen ting er å ikke ta på bilbelte på ungen sin. Går det an?!?! I dag da jeg hadde levert mini i barnehagen, kom det en mann kjørende med en unge på ca. 3-4 år ved siden av seg i framsetet. Ungen sto mer eller mindre på gulvet og hadde overhodet ikke på seg bilbelte. Jeg bryr meg ikke om hvor langt eller kort han skulle kjøre; unger SKAL ha på bilbelte når bilen er i fart. Så kommer jeg hjem og leser i Aftenposten at 43 % av de som dør på norske bilveier har ikke på seg bilbelte. For en dustefyr!

Puh, måtte bare få det ut. 

Til slutt, husk refleks!


Bilde lånt fra Grist

2 comments:

  1. Dustefyr, helt enig! Fine høner :)

    ReplyDelete
  2. Takk for kommentar inne hos meg :-) Jeg er helt enig med deg....hvor dum går det an å bli?

    Ha det godt - klem Siv

    ReplyDelete