Tuesday, October 22, 2013

Ærlig og oppriktig

OK. Jeg må bare innrømme det. Jo tjukkere jeg blir, og jo nærmere fødselen jeg kommer (litt over 5 uker igjen nå), jo mer irritabel blir jeg. Når jeg er ute og kjører, irriterer det vettet av meg når folk for eksempel ikke bruker blinklys. Vanligvis er ikke sånt noe jeg bryr meg om, men nå sitter jeg for meg sjøl i bilen og tar meg stadig i å holde små foredrag for de andre bilistene: "Åja, du skulle dit ja, det skulle INGEN trudd sånn som du holder på." (Og den var mild.)

Det som nemlig også skjer stadig vekk er at jeg kommer mer og mer ut av skapet. Da snakker jeg naturligvis om bannskapet. Jeg har valgt bevisst å holde meg inne i skapet de seinere åra, men nå for tida kommer min mørke fortid som banner fram i lyset. Jeg lærte å banne da jeg tilbragte ungdomsårene mine på et lite fiskevær ute i havgapet i Nordland. Der kan de det å fiske. Og de kan virkelig det å banne. Så når jeg kommer ut av bannskapet kan det bli litt vel månelyst. Jeg bare gjør mitt aller beste for at det ikke kommer ut når dattera mi på 2,5 år hører det, for de ordene som da kommer ut bør ikke ho lære noen gang.

Jeg trur det er like greit at ingen av de andre bilistene hører meg der jeg sitter aleine i bilen min og irriterer meg over dem.

5 comments:

  1. Hehe, selv om jeg ikke bruker de sterkeste banneuttrykk så irriterer jeg meg. Gravid eller ikke.(ikke!) MEN kan vi noe for at alle idioter er ute og kjører samtidig med oss??! Min mor sa det en gang hun satt på: Rart alle tullingene er ute akkurat når du er ute og kjører, ser dem aldri jeg.. :D

    Vel, ha en forbanna fin dag.
    Trivelig med noen ord fra deg, forresten.

    ReplyDelete
  2. Ha ha, lykke til i innspurten!

    ReplyDelete
  3. He he, tror det er greit om du er aleine i bilen.

    ReplyDelete
  4. Og jeg som trudde at alle tjukke alltid var blide og trivelige....
    Lykke til med edder og galle og ikke minst det krevende og hyggelige som ligger foran deg.

    ReplyDelete
  5. Banneorda får du snart bruk for - om ca. 5 uker? På fødestua kan man si hva man vil, få det ut :)

    ReplyDelete